Wham! - Last Christmas

 切ない歌です。

 

山下達郎のクリスマスソングと一緒に流れると、心がキューって締め付けられるほど寂しくなります。

クリスマス時期に恋人がいないと不幸のどん底を味わうようですね(涙

 


Wham! - Last Christmas

 

 

 Last Christmas

去年のクリスマス


I gave you my heart

私はあなたにハートを捧げた


But the very next day you gave it away.

しかしその次の日、あなたは私を捨てた


This year

今年


To save me from tears

涙から私を救うため


I'll give it to someone special.

私はそれを誰か他の人にスペシャルに捧げます

Once bitten and twice shy

一度目は噛まれ、
I keep my distance

私は距離を保っている


But you still catch my eye.

しかし私の目をあなたを追っかけている


Tell me, baby,

教えてベイビー


Do you recognize me?

あなたは私を覚えている?


Well,

そう、


It's been a year,

一年経った


It doesn't surprise me

そんなこと私を驚かさない


(Merry Christmas)

I wrapped it up and sent it

私はそれを包んで送った


With a note saying, "I love you,"

私はあなたを愛していると書いたノートと一緒に


I meant it

それを意味する


Now I know what a fool I've been.

私は自分がどれだけ愚かなのか知っている


But if you kissed me now

しかしもしあなたが私にキスしてくれたら


I know you'd fool me again.

あなたが私をまた欺いているんだと思っている