Billy Joel - Just the Way You Are

この曲を聞くと、愛に包まれます。

存在が許されます。

宇宙に丸ごと愛されれているのを実感できます。

 

Billy Joel - Just the Way You Are

 

Don't go changing
変わらないで

To try and please me
僕を喜ばせようとしてさ

You never let me down before
君をがっかりしたことなんて一度もないよ

Don't imagine
想像しないで

You're too familiar
君がありふれているなんて

And I don't see you anymore
そんなことを心配している君なんか見たくないよ


I wouldn't leave you
僕は君を独りぼっちにはしない

In times of trouble
どんなときも

We never could have come this far
ここまで僕たちはやってこられただろ

I took the good times
これまで良い時も

I'll take the bad times
この先悪い時も

I'll take you
僕は君とずっと一緒だよ

Just the way you are
だから、素顔のままの君でいて


Don't go trying some new fashion
流行のファッションなんてしなくていいよ

Don't change the color of your hair
髪の色も変えたりしないでね

You always have my unspoken passion
君は僕が口に出したりしないけど愛していると確信して

Although I might not seem to care
疑ったりしないで

I don't want clever conversation
僕は気の利いた会話をしたいわけじゃない

I never want to work that hard
無理してそんなことは絶対にしたくない

I just want someone that I can talk to
僕はただ、気楽に話せる相手がほしいんだ

I want you
それが君であってほしい

Just the way you are
だから、素顔のままの君でいて


I need to know
どうしても知りたい

that you will always be the same old someone that I knew
あなたはこれからもずっとこれまでの君のままでいてくれるか

What will it take till you believe in me
どうしたら僕を信じてくれるかな

The way that I believe in you?
僕が君を信じているように

I said
僕は言った

I love you and that's forever
“永遠に君を愛する” って

And this I promise from the heart
そしてこのことを僕は心の底から誓う

I could not love you any better
どうしようもないくらい君のことが好きだよ

I love you
愛している

Just the way you are...
素顔のままの君を...

 

****

 

「私はこんなに愛されているぞ!!」と思っているとどんな苦境が訪れても乗り越えられるものです。

エンドレスに聴いて、この曲に溶け込みたい・・・